Hispánská byznysová komunita v New Yorku

New York je zajímavé kosmopolitní město a centrum obchodu, kde vedle sebe žije řada komunit. Zaměřím se stylově na hispánskou komunitu. Ta se také za poslední léta v USA nejvíce rozrostla. Ostatně i Obama ve své době získala prezidentské volby kvůli Hispáncům.

 

5 nejúspěšnějších hispánských firem v USA

  • Brightstar Corp. – telekomunikace
  • MasTec Inc. – stavebnictví
  • Greenway Ford Inc. – komerciace automobilů
  • SDI International Corp. – distribuční firma
  • Související skupina. – nemovitosti

Prezident Hispánské obchodní komory za nejúspěšnější odvětví označil technologie .

 

Trochu ze statistiky

Podle nedávných studií Stanford University za posledních 10 let vzrostl v USA počet hispánských vlastníků podniků o 34% ve srovnání s 1% povolení počtu osob majitelů podniků na celostátní úrovni. A více „Latinos“ než kdy jindy žádá o půjčky na zahájení nebo rozšíření své činnosti.

Stejná studie Stanfordské univerzity zjistila, že latino podniky přispívají na ekonomiku ročními tržbami přibližně 500 miliardami dolarů.

A že téměř 60 milionů hispánců ve Spojených státech generuje 2,3 milionů dolarů z celkové ekonomické aktivity, což znamená, že kdyby byli nezávislí, byli osmou největší ekonomikou na světě. Podniky ve vlastnictví „Latinos“ vytvářejí pracovní místa pro více než 3 miliony lidí.

 

Oproti USA je situace v New Yorku horší

Výzkumná skupina Center for an Urban Future zjistila, že podnikání v New Yorku pro hispánskou komunitu nevěstí nic dobrého, protože latino podnikatelé zaostávají v počtu drobných podnikatelů ve srovnání s prudkým přijem ostatních podnikatelů, zejména afroamerické. Ty vzrostly na Manhattanu o 45% av Queensu o 44%.

Dále zpráva od Center for an Urban Future uvádí, že ještě před pandemií čelily hispánské podniky po celém NY nových nových hrozbám (hlavně neakceptování a neprodloužení smluv s městem). Za posledních pět let se počet hispánských podniků snížil o 8,7% v obecně v NY ao 23% v Bronxu. Jednou ve většině velkých měst USA se latino firmy rozrůstají a nově vznikají, v New Yorku je trend opačný. New York je zvláštní region ve státě, který neumožňuje Hispáncům provozovat své podniky.

 

Nejen starosta, ale i Covid-19 kosí firmy v New Yorku

Analýza ukazuje, že díky Covidu 41%podniků vlastněných afroameričanů dočasně nebo trvale zavřelo, následují latinskoamerické podniky (32%) a asijsko-americké podniky (26%). Pouze pouze 17% podniků ve vlastnictví američanů muselo uzavřít své provozovny.

Další nepříznivým přijem je, že se vedení města zdráhá uzavřít nové nájemní smlouvy.

 

Kromě technologií vydělávají i tradice

Není překvapením, že americkou ekonomikou táhne růst spotřeby Hispánců, kteří jsou menšinovou nemocí s nejvyšší kupní silou. V této zemi žije 53 milionů lidí latinoamerického původu; odhaduje se, že do roku 2060 bude hispánská populace celkem 128,8 milionu.

 

Počítače se s tím, že se život menšin přizpůsobí novým tradicím a zvyklostem Američanů. Opak je pravdou. Každá menšina si s sebou přinesla svoji kulturu, své jídlo a spotřební artefakty, na které jsme zvyklí. Proto také neustále roste poptávka po službách a produktech, které vyžadují potřebám, chutím a vkusem samotných „Latinos“.

 

Mnoho jeho krajanů začalo používat velký trh generovaný jejich vlastní komunitou. Příkladem jsou mnohá bistra a obchody s typickými potravinami.

 

Bistro na Times Square – Empanadas Nuchas

Podnikání na Times Square, jedné z komerčně nejaktivnějších oblastí NY, ale vlastně celého USA, by se ještě před časem zdálo splněným snem. Místo, kde denně projde 380 tisíc lidí.

Sen, kteří se Argentinci Arielovi Barbouthovi, majiteli Empanadas Nuchas  , mohou splnit na konci února 2020, kdy si otevřel na Times Square svou pobočku. Již před 10 lety však argentinské jídlo prodává na ulici ve stáncích známých jako  Food Trucks.

Arielovi se   mohou získat snové místo na Times Square, ale nepočítají s pandemii koronaviru. Podnikání na pár měsíců, nejen na, musel pozastavit.

 

Pomoc podnikatelům Olé

Ne všichni mají velké ambice, aby založili budoucí nadnárodní podnik nebo společnost, která bude mít obrat milionů dolárov. Drobným podnikatelům pomáhá společnost Olé – organizace latinos empresarios. Je pravou rukou a poradcem všem, kteří mají touhu otevřít si své podnikání v péči o oblast. Poskytují právní a administrativní rady k zahájení podnikatelské činnosti, ale také pomáhají s angličtinou.

 

 

Zdroje:

www.hispaniccouncil.org

latinosempresarios.blogspot.com

eu.usatoday.com/in-depth/news/nation/2020/02/24/los-latinos-estan-abriendo-mas-negocios-que-cualquier-otro-grupo/4807575002/

inqmatic.com/el-impacto-del-covid-19-en-los-negocios-latinos-en-new-york

www.telemundo47.com/historias-destacadas/reporte-latinos-en-nyc-se-quedan-rezagados-en-cuanto-a-la-propiedad-de-pequenas-empresas/2091810/

www.vozdeamerica.com/economia-finanzas/emprendedores-hispanos-en-nueva-york-enfrentan-impacto-del-covid

negocios-hispanos-usa-magazine.business.site

www.georgiasbdc.org/impacto-de-los-negocios-hispanos-en-los-estados-unidos

Fotografie: pixabay.com

 

Leave A Comment